Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті.
НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.
Для сприяння самореалізації кожного учня треба розуміти, що кожен учень – це унікальна й неповторна індивідуальність. Тому пріоритет вільного розвитку особи є базовим принципом побудови освітнього середовища школи, головна мета якої – зрозуміти кожну особистість та виявити до неї повагу.
Співпраця учителя і учнів, партнерство на уроці, спільний процес пізнання і відкриттів, постійне створення ситуації успіху – ось складові самореалізації учня в освітньому середовищі.
Саме над такою проблемою, як «Впровадження педагогіки партнерства як етичний концепт НУШ»,23 жовтня, проходив семінар учителів початкової школи у Великоолександрівському НВК, який вразив своєю оригінальність, творчістю та інноваційністю.
Розпочався семінар привітанням учнів та візиткою НВК, яку провела директор Атаманюк Л.О.Практична частина мала на меті показати тісну співпрацю учителів, батьків та дітей.
Присутні педагоги, мали можливість відвідати уроки у 1 та 2 класі.
Спочатку був проведений урок математики у 1 класі по темі «Вивчення першого десятка», який провела їхній класовод Іжицька Т.В. Урок мав на меті, перевірити рівень засвоєння першокласниками чисел першого десятка. У ході уроку вихованці представляли свої спільні із їхніми батьками проекти - виготовлення певної цифри. Учні виконували цікаві завдання, відгадували загадки, грали в ігри тощо.
Наступним був урок-проект ,який провела класовод 2 класу Огниста А.О. з позакласного читання на тему «У золото вбралася земля» .У процесі уроку учні мали можливість ознайомитися із осінніми народними святами, навчалися розуміти красу та велич рідної природи. Головною цікавинкою уроку стало представлення проектів батьками та учнями, а саме таких як створення книжечки «Вірші про осінь», створення календаря погоди,створення ширми «Пори року», комп’ютерної презентації тощо.
Наступним етапом було проведення батьківських зборів із батьками майбутніх першокласників, класоводом 4 класу Сікорською М.С. , який проходив у формі тренінгу.
Метою зборів, було ознайомлення майбутніх батьків першокласників із реформами НУШ, через систему ігрових та тренінгових вправ; демонстрування методики проведення уроків ; створення позитивної взаємодії батьків та учителя.
У процесі уроку Марина Степанівна використала низку цікавих вправ, в саме «Ранкове коло», «Прокидайся уяво», «Ми-батьки» тощо.
Закінчився захід шкалою оцінювання батьків майбутньої зустрічі із НУШ, вироблення пропозицій та перевірка попередніх очікувань від тренінгу.
Завершальним етапом було проведення майстер класу «Педагогіка партнерства – ключовий компонент Нової української школи», класоводом 3 класу Садлій Л.О., яка є теж головою районного методичного об’єднання учителів початкової школи. Людмила Олександрівна розповіла конкретніше про особливості та переваги педагогіки партнерства. ……
Професія поліцейський — це одна з найбільш важливих, відповідальних і навіть небезпечних професій в світі. Представники цієї професії стежать за порядком на вулицях, патрулюючи територію і затримуючи людей, які порушують закон, виїжджають на місця злочинів.
Аби школярі ближче познайомились з професію правоохоронців, 11 жовтня 2019 року була здійснена екскурсія до Віньковецького відділення поліції.
Під час екскурсії школярі ознайомилися із сьогоденням відділу поліції, з організацією роботи, на власні очі побачили, в яких умовах працюють поліцейські. Ознайомили з роботою та обов’язками поліцейських. Під час екскурсії учні побували у залі засідань відділу поліції, в черговій частині, автопарку, побачили кімнату для затриманих.
Наприкінці зустрічі працівники поліції побажали дітям гарно навчатися, а бажаючих вступити до лав поліції запросили на подальші консультації. В свою чергу діти подякували поліцейським за проведену екскурсію та можливість побачити частинку реального життя поліцейських.
Жовтень щедрий на барви осінні
День учителя – свято ж яке!
Освітянській великий родині
Дітвора шле вітання палке!
Сьогодні усі надзвичайно красиві,
Тож сонечком сяйте нам, будьте щасливі!
Ці зустрічі з вами цікаві, охочі,
Щоб зорями сяяли вчительські очі,
А учні у школі трудились на славу,
І вище ваш труд цінувала держава!
Такими словами розпочалось святкове привітання до Дня вчителя , яке підготували учні ношої школи.
Щирі слова вдячності звучали на адресу педагогів. Конкурсна програма та музичне оформлення створили чудову атмосферу свята.
Оригінальними солодкими подаруночками привітали учні 9 класу своїх наставників.
Тим, хто пізнати добро допоміг,
Тим, хто відкрив для нас тайни доріг,
Тим, хто нам крила дарує щодня,
Тим, хто відкрив нам жагу пізнання
Тим, чия праця важка, непроста,
Тим, чиє слово добром пророста,
Тим, хто відкрив нам науки світання
Наші святкові і щирі вітання!
ПАМ'ЯТКА ШКОЛЯРУ
Привіт, Друже!
Чи знаєш ти, як захистити себе і своїх друзів?
Як ти можеш захиститися від булінгу?
За що несеш відповідальність перед Законом?
Ознайомся з цією пам’яткою, дізнайся про
свої права і обов’язки вже сьогодні!
Від самого народження ти маєш право:
на життя: ніхто не може позбавити тебе життя і здоров’я, життя і здоров’я інших людей від протиправних посягань;
на охорону здоров’я: ти можеш звернутися за безкоштовною кваліфікованою правовою або медичною допомогою до закладів охорони здоров’я;
на свободу та особисту недоторканість: тебе ніхто не може заарештувати або тримати під вартою інакше як за рішенням суду. Однак, якщо тобі вже виповнилося 14 років і має місце тяжкий злочин, відносно тебе може застосовуватися утримання під вартою як тимчасовий запобіжний захід. Якщо протягом 3 діб з моменту затримання тобі не вручено рішення суду про тримання під вартою, тебе повинні негайно звільнити;
на освіту: ти маєш право безкоштовно отримувати освіту у дошкільному, загальноосвітньому, професійно-технічному, вищих навчальних закладах державної і комунальної форм власності, а також на отримання державної стипендії;
на майно: майно, яке тобі придбали батьки для навчання, виховання (одяг, іграшки, книги, музичні інструменти, спортивне обладнання тощо), є твоєю власністю. Якщо тобі від 10 до 14 років, належним тобі майном управляють батьки. Якщо тобі від 14 до 18 років, ти маєш право вчиняти будь-які угоди, навіть купівлі-продажу транспортного засобу і нерухомого майна, але за письмовою нотаріально посвідченою згодою батьків або з дозволу органу опіки і піклування;
на працю: якщо тобі вже виповнилось 14 років, ти за згодою одного з батьків можеш працювати у вільний від навчання час (наприклад на канікулах), але лише після попереднього медичного огляду. Якщо тобі вже виповнилось 15 років та коли ти маєш згоду одного із батьків, тебе також можуть прийняти на роботу. Самостійно ти можеш влаштуватись на роботу, якщо тобі уже виповнилось 16 років. Ти маєш право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом;
на відпочинок: ти маєш можливість у вільний від навчання або роботи (якщо ти вже працюєш) час відпочивати, тобто займатись своїми улюбленими справами (грати в футбол, ходити в кіно). Якщо ти вже працюєш, тобі повинна бути надана щорічна відпустка в літній час або за твоїм бажанням у будь-яку іншу пору року;
на повагу до своєї гідності та захист від усіх форм насильства: будь-яка людина, ким би вона не була (одним із твоїх батьків, однолітків, вчителів, сусідів) не має права поводитись з тобою жорстоко, принижувати твою гідність, експлуатувати, включаючи сексуальні зловживання, втягнення у злочинну діяльність, залучення до вживання алкоголю, наркотичних засобів і психотропних речовин; використання для створення та розповсюдження порнографічних матеріалів, примушування до проституції, жебрацтва, бродяжництва, втягнення до азартних ігор тощо. Стаття 16 Конвенції ООН про права дитини визначає, що жодна дитина не може бути об'єктом незаконного посягання на її честь і гідність.
Захист прав дитини – це, перш за все, завдання держави!
У разі, якщо до тебе вчинено насильство, ти маєш право звернутись до державних органів за допомогою! Дитина має право на захист від втручання або посягання.
Ти – людина!
Ніхто і нічим не може виправдати жорстоке поводження з тобою, наприклад, побиття, знущання. Навіть якщо таким чином тебе виховують батьки, вчителі чи старші діти. Жорстоке, нелюдське, таке, що принижує твою гідність, поводження чи покарання – це порушення твоїх прав. Статтями 28 та 52 Конституції України встановлено, що ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому, що принижує його гідність поводженню чи покаранню.
Ти маєш право на свободу, особисту недоторканність: стаття 10 Закону України «Про охорону дитинства» гарантує кожній дитині право на свободу, особисту недоторканність та захист гідності. Дисципліна і порядок у сім’ї, навчальних та інших дитячих закладах мають забезпечуватися на принципах, що ґрунтуються на взаємоповазі, справедливості і виключають приниження честі та гідності дитини.
Ти можеш вільно виражати свої думки та погляди, не боячись бути покараним за це. Разом з тим, ти маєш пам'ятати, що твої відносини з батьками, вчителями, однолітками мають ґрунтуватися на взаємоповазі і справедливості, виключаючи приниження честі та гідності.
Держава зобов'язана захищати твої права:
Якщо хтось (учні, вчителі або навіть батьки) вчиняє над тобою будь-яке насильство, принижує тебе чи ображає, ти повинен звернутися зі скаргою про порушення твоїх прав до органу опіки і піклування; служби у справах дітей; центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді; закладів охорони здоров'я; органів та установ освіти; відділів поліції, а також через представників – до суду. Статтею 10 Закону України «Про охорону дитинства» встановлено, що діти мають право особисто звернутися до органу опіки та піклування, служби у справах дітей, центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, інших уповноважених органів за захистом своїх прав, свобод і законних інтересів та зі скаргами про їх порушення.
За твою безпеку в школі відповідає директор:
Якщо директор школи не забезпечить безпечні та нешкідливі умови для навчання, праці та виховання учнів у навчальному закладі, то він нестиме за це відповідальність відповідно до чинного законодавства. Статтею 26 Закону України «Про освіту» встановлено, що забезпечення безпечних і нешкідливих умов навчання, праці та виховання у навчальних закладах покладається на їх власника або уповноважений ним орган, керівника навчального закладу.